Širvintų raj. sav. TPD

« Grįžti atgal

Širvintų raj. - Informacinių pranešimų, apie galimybes susipažinti su TPD sprendiniais, pakeistais pagal visuomenės pasiūlymus/derinančių institucijų pastabas, pagal Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnio 3 dalį, viešinimas

 

INFORMACIJA

 Atsakymai į pareiškėjų teiktus pasiūlymus dėl žemės sklypų (kad. Nr. 8907/0001:44, 8907/0001:46, 8907/0001:106 ir 8907/0001:111) Kaimynų k., Musninkų sen., Širvintų r. sav., detaliojo plano keitimo (TPD Nr. K-VT-89-22-284)

 

Gauti Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos privalomieji nurodymai:

2023-03-15 Nr. PN-1883 (2023-03-15 raštas Nr. 2D-4650);

2023-03-17 Nr. PN-370 (2023-03-17 raštas Nr. 2D-4860);

2023-03-21 Nr. PN-381 (2023-03-21 raštas Nr. 2D-5045);

2023-03-21 Nr. PN-380 (2023-03-21 raštas Nr. 2D-5046);

2023-03-22 Nr. PN-385 (2023-03-22 raštas Nr. 2D-5125).

 

Pastaba Nr.1:

Abejones kelia atsakymai dėl teritorijoje susiklosčiusios situacijos vertinimo ir optimalios urbanistinės struktūros  suformavimo:

Pastaba Nr. 1 priimta.

Vadovaujantis Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano (toliau – Bendrasis planas), patvirtinto 2009 m. gegužės 29 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. 1-117 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano patvirtinimo",  sprendinių žemės naudojimo ir apsaugos reglamentų brėžiniu, planuojama teritorija patenka į urbanizuotą ir urbanizuojamą teritoriją (indeksas U.7) – formuojamo užstatymo teritorijas, nekategorizuotas gyvenamąsias teritorijas, kuriose galima numatyti naujos plėtros teritorijas pagal U2 ir U5 reglamentus. Pagal Bendrojo plano aiškinamojo rašto sąvokas (74 pusl.) - nekategorizuotos vietovės – vienkiemiai, kaimai, kurie neturi plėtros prioriteto ir jų raidos scenarijų lemtų žemės ir kitos rinkos bei demografinių (natūralaus mažėjimo, migracijos) procesų tempai, rekreacinė veikla, antro būsto plėtra, vasarvietės. Šių vietovių revitalizacija toleruojama teritorijų naudojimo reglamentų ribose (konkretizavimas bendrojo plano sprendiniuose) iš esmės palaikant gatvinių  ir kupetinių kaimų tipą, t.y. <<Gatvinis kaimas – žemdirbių gyvenvietės tipas, paplitęs Lietuvoje. Turi vieną pagrindinę tiesią ar kiek lenktą gatvę, palei kurią iš vienos arba abiejų pusių statmenai ar įžambiai jai išdėstytos sodybos. Kupetinį kaimą sudaro laisvai, be aiškaus plano, išsidėsčiusios sodybos, kartais kaimynų žemės įsiterpia viena į kitą. Kupetinį kaimą formuoja gamtinės ribos – kalvosmiškaiežerai. Per kaimą einantys keliai nesudaro jungiančios ašies>>.

Atsižvelgiant į tai, kad palei esamą Žebokštos gatvę vienoje pusėje šiuo detaliuoju planu formuojami 9 kitos paskirties (vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijų naudojimo būdo) žemės sklypai, pateikiame, kad toks planavimas tik dalinai formuoja nurodomą/ privalomą išlaikyti gatvinio kaimo urbanistinę struktūrą.

Pastaba Nr. 2:

Ar kompaktiškai užstatytos teritorijos formavimas (57 sklypai 6,5 ha teritorijoje) gali būti bent dalinai vertinamas kaip atitinkantis gatvinio kaimo apibrėžimą ir prilyginamas optimaliai suformuotai urbanistinei struktūrai, kai aplinkui vyrauja tik pavienės sodybos?

Pastaba Nr. 2 priimta.

Detaliajame plane planuojamas vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų kvartalas neatitinka/neišpildo gatvinio kaimo sąvokos (apibrėžimo) <<Gatvinis kaimas – žemdirbių gyvenvietės tipas, paplitęs Lietuvoje. Turi vieną pagrindinę tiesią ar kiek lenktą gatvę, palei kurią iš vienos arba abiejų pusių statmenai ar įžambiai jai išdėstytos sodybos>>.

Pastaba Nr. 3:

Ar kompaktiškai užstatytos teritorijos formavimas iš principo galimas šioje teritorijoje, atsižvelgiant į šiai teritorijai taikomus gamtinio karkaso ir paviršinių vandens apsaugos zonos ribojimus?

Pastaba Nr. 3 priimta (iš dalies).

Primename, kad Detaliųjų planų rengimo taisyklėse, patvirtintose 2004 m. gegužės 3 d. Nr. D1-239) tokios sąvokos – kaip kompaktiškai užstatytos teritorijos – dar nebuvo. Kompaktiškai užstatytos ar užstatomos teritorijos nebuvo numatytos tuo metu parengtame ir 2009 m. gegužės 29 d. patvirtintame Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane. Todėl teiginys, kad ,,teritorija, kurioje buvo pradėtas rengti detalusis planas nepatenka į kompaktiškai užstatomą teritoriją" – nėra pagrįstas. Pagal Bendrojo plano sprendinių Gamtos ir kultūros paveldo brėžinį didesnioji dalis planuojamos teritorijos patenka į rajoninių migracinių koridorių teritoriją. Todėl vadovaujantis tokių migracinių koridorių  aprašu – tokioje planuojamoje teritorijoje turi būti išlaikyta svarbiausia kraštovaizdžio formavimo kryptis – grąžinti ir gausinti kraštovaizdžio natūralumą atkuriančius elementus.

Taip pat paaiškiname, kad Vadovaujantis Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo (2019 m. birželio 6 d. Nr. XIII-2166) septinto skirsnio 99 straipsnio „Specialiosios žemės naudojimo sąlygos paviršinių vandens telkinių apsaugos zonose" 8) punktu draudžiama „statyti pastatus mažesniu kaip 50 metrų atstumu iki paviršinių vandens telkinių pakrantės apsaugos juostos išorinės ribos, išskyrus atvejus, kai: b) statomi pastatai miestuose, miesteliuose ir kaimų kompaktiškai užstatytose teritorijose, sodybose, savivaldybių ar jų dalių bendruosiuose planuose numatytose urbanizuoti teritorijose kaime". Šiame sakinyje nėra nurodytaurbanizuoti bendruosiuose planuose numatytose KOMPAKTIŠKAI urbanizuoti teritorijose kaime", todėl manytina, kad mūsų savivaldybės bendrajame plane nurodytose urbanizuotose ir urbanizuojamose teritorijose (indeksas U.7) – formuojamo užstatymo teritorijose (nekategorizuotose gyvenamosiose teritorijose) pastatų statybai atstumai iki paviršinių vandens telkinių gali būti mažesni, nei 50 metrų iki paviršinių vandens telkinių pakrantės apsaugos juostos išorinės ribos.

Pastaba Nr. 4:

Ar tokios kompaktiškai užstatytos teritorijos formavimas atitinka Širvintų rajono kraštotvarkos tvarkymo specialiojo plano reikalavimus. Plane teritorija nurodyta UKK 4.2. (ekstensyvaus, dispersiško užstatymo; dispersiškas (nesudaro kompaktinio užstatymo). Aiškinamajame rašte nurodyta: „Šiai kategorijai priskiriami naujai formuojami žemės ūkio paskirties teritorijos kitos paskirties atskiri sklypai, kurie nesudaro ištisinio kompaktiško užstatymo kvartalų. Atskirose sodybose ar jų grupėse žemės ūkio paskirties teritorijose reguliuojamas užstatymo tankio didinimas, prioritetas teikiamas želdynų formavimui. Skatinama gyvenamosios funkcijos konversija į rekreacinę-turistinę funkciją. Leidžiama gyvenamųjų kvartalų, smulkaus ir vidutinio verslo ir komercinių objektų statyba kompaktiškose kaimo gyvenamųjų vietovių teritorijose".

Pastaba Nr. 4 priimta.

Pabrėžiame, kad Bendrasis planas, patvirtintas 2009 m. gegužės 29 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. 1-117 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano patvirtinimo". Bendrajame plane pagal tuo metu galiojusį Teritorijų planavimo įstatymą ir atsižvelgiant į  galiojusias Detaliųjų planų rengimo taisykles (2004 m. gegužės 3 d. Nr. D1-239) tokios sąvokos – kaip kompaktiškai užstatytos teritorijos – dar nebuvo. Iš to darytina išvada, kad teiginys,<< kad teritorija, kurioje buvo pradėtas rengti detalusis planas nepatenka į kompaktiškai užstatomą teritoriją >> nėra pagrįstas. Širvintų rajono savivaldybėje yra numatoma priimti sprendimą  dėl Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo, kurio rengimo metu bus detaliai išnagrinėti ir peržiūrimi visi specialieji planai, kurie buvo parengti po Bendrojo plano patvirtinimo, tame tarpe ir Širvintų rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio tvarkymo bei Širvintų rajono savivaldybės teritorijos gamtinio karkaso teritorijų naudojimo specialieji planai, ir bus atliktas jų koregavimas ir/ar keitimas, kad jų sprendiniai atitiktų šiandienai galiojančius teisės aktus jų atžvilgiu bei rajono vystymosi strategiją bei prioritetus.

Širvintų rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio tvarkymo specialiojo plano, patvirtinto 2014-12-19 Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Nr. 9-962 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio tvarkymo specialiojo plano patvirtinimo", sprendinių reglamentuose nurodyta, kad Kaimynų k., Jauniūnų sen., teritorija patenka į Urbanistinio prioriteto kaimiško kraštovaizdžio UKK 4.2 teritoriją. Tai kraštovaizdis, kuris apima kompaktiško ir dispersiško (įskaitant ir vienkieminio) užstatymo mažaaukštės statybos teritorijas, esančias agrariniame bei miškingame kraštovaizdyje. Urbanistinio prioriteto kaimiško kraštovaizdžio teritorijų parinkimas, projektavimas ir vystymas galimas tik vadovaujantis Bendrojo plano urbanistinės sistemos vystymo sprendiniais (pagal BP planuojama teritorija patenka į urbanizuotą ir urbanizuojamą teritoriją (indeksas U.7) – formuojamo užstatymo teritorijas, nekategorizuotas gyvenamąsias teritorijas). Reglamentų indeksas UKK4.2 – „ekstensyvaus dispersinio užstatymo. Šiai kategorijai priskiriami nauji formuojami žemės ūkio paskirties teritorijos kitos paskirties atskiri sklypai, kurie nesudaro ištisinio kompaktiško užstatymo kvartalų. Atskiruose sodybose ar jų grupėse žemės ūkio paskirties teritorijose reguliuojamas užstatymo tankio didinimas, prioritetas teikimas želdynų formavimui. Skatinama gyvenamosios funkcijos konversija į rekreacinę-turistinę funkciją. Leidžiama gyvenamųjų kvartalų, smulkaus ir vidutinio verslo ir komercinių objektų statyba kompaktiškose kaimo gyvenamųjų vietovių teritorijose".

Pastaba Nr. 5:

Kaimynų kaimo teritorija negali būti laikoma kompaktiško užstatymo, joje vyrauja pavienės nutolusios sodybos yra didesni negu 25 arai, o užstatymo tankis mažesnis negu 20 proc. Teritorijų  planavimo įstatymo 2 straipsnio 7 dalyje įvertina sąvoka: „Kompaktiškai užstatyta teritorija – didesnė kaip 5 ha užstatyta teritorija (pastatų, kiemų, aikštelių užimta žemė, kita tiesioginiam statinių eksploatavimui naudojama žemė), kurioje užstatymo tankis ne mažesnis kaip 20 procentų.

Pastaba Nr. 5 priimta

Šiuo metu Kaimynų kaimo teritorija nėra kompaktiškai užstatyta teritorija. Tačiau nėra pagrindo teigti, kad keičiant Bendrojo plano sprendinius, teritorijų reglamentai nepasikeis.

Rengiamu detaliuoju planu skaidant esamus žemės sklypus į mažesnius žemės sklypus, buvo atsižvelgta į Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane nurodytą maksimalų gyvenamojo užstatymo intensyvumą statybos sklypuose. Atkreiptinas dėmesys, kad maksimalus užstatymo intensyvumo skaičius nėra privalomas, planuojant pagrindinį dėmesį reikia kreipti į sklypo racionalumą.

Pastaba Nr. 6:

Abejones kelia dėl gamtinio karkaso teritorijoje esamų ribojimų naujai statybai. Mūsų pasiūlymuose nurodomas Širvintų rajono bendrajame plane numatytas apribojimas, kad gamtinio karkaso teritorijoje galima statyti gyvenamuosius namus ar ūkininko sodybas, atstumas tarp  kurių turi būti ne mažesnis kaip 150 m. Tai, kad tokio apribojimo nebėra Gamtinio karkaso nuostatuose automatiškai nereiškia, kad  negalioja ir Širvintų rajono bendrojo plano nuostata. Bendrasis planas ir jo nuostatos galioja, kol nėra pakeičiamas pats bendrasis planas.

Pastaba Nr. 6 priimta (iš dalies).

Bendrojo plano aiškinamajame rašte (18 pusl.) yra nurodoma, kad „Gyvenamasis kvartalas gamtinio karkaso teritorijoje – 3 ir daugiau gyvenamųjų namų ar ūkininkų sodybų, atstumas tarp kurių  ne didesnis kaip 150 m, o ūkinė veikla gamtinio karkaso teritorijose gali būti vykdoma tik įvertinus šios veiklos poveikį gamtiniam kraštovaizdžiui ir biologiniai įvairovei teisės aktų nustatyta tvarka, numačius ir įgyvendinus įvairiapuses priemones antropogeniniam poveikiui kompensuoti, gamtiniam kraštovaizdžiui ir biologinei įvairovei išsaugoti  ar atkurti".

Bendrojo plano sprendinių žemės naudojimo ir apsaugos reglamentų brėžinyje pateiktoje reglamentų lentelėje yra įrašyta: „Gamtinio karkaso teritorijose galima statyti gyvenamuosius namus ar ūkininkų sodybas, atstumas tarp kurių turi būti ne mažesnis kaip 150 m; kiti objektai gali būti statomi, tik įvertinus poveikį gamtiniam kraštovaizdžiui ir biologinei įvairovei teisės aktų nustatyta tvarka (pagal LR Aplinkos ministro 2007 m. vasario 14 d. įsakymą Nr.  D1-96 „Dėl gamtinio karkaso nuostatų patvirtinimo"). Reikalavimas – statyti gamtinio karkaso teritorijose gyvenamuosius namus ar ūkininko sodybas, atstumas tarp kurių turi būti ne mažesnis kaip 150 m – buvo panaikintas Lietuvos Respublikos Aplinkos ministro 2010 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. D1-624 „Dėl 2007 m. vasario 14 d. įsakymo Nr. D1-96 „Dėl gamtinio karkaso nuostatų patvirtinimo" pakeitimo". Pareiškėjų pastaba – „tai, kad tokio apribojimo nebėra Gamtinio karkaso nuostatuose automatiškai nereiškia, kad  negalioja ir Širvintų rajono Bendrojo plano nuostata. Pažymime, kad Bendrasis planas ir jo nuostatos galioja, kol nėra pakeičiamas pats bendrasis planas" –  neatitinka šiuo metu galiojančių teisės aktų reikalavimų. Pasikeitus teisės aktui, vadovaujamasi LR Aplinkos ministro 2007 m. vasario 14 d. įsakymo Nr. D1-96 „Dėl gamtinio karkaso  nuostatų patvirtinimo" šiandien galiojančia redakcija, kurioje šis reikalavimas „ne mažesnis kaip 150 metrų atstumas tarp gyvenamųjų namų" gamtinio karkaso teritorijose yra panaikintas.

Pažymime, kad Širvintų rajono savivaldybės taryba 2010 m. lapkričio 23 d. yra priėmusi sprendimą Nr. 1-209 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano patikslinimo": „Nekeičiant Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinių, patikslinti Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano M1:50 000 pagrindinių reglamentų iki 2016 m. lentelės 18 skilties „Papildomos sąlygos, pastabos" 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „Gamtinio karkaso teritorijos tvarkomos pagal galiojančius gamtinio karkaso nuostatus".

Gamtinio karkaso teritorijose užstatymo tankis ribojamas iki 30 procentų.  Detaliojo plano sprendiniai turi atitikti reikalavimus, taikomus gamtinio karkaso teritorijoms. Gamtinio karkaso teritorijos turi būti tvarkomos vadovaujantis darnios plėtros principais.

Pastaba Nr. 7:

Daugelio rajonų bendruosiuose planuose yra numatyti papildomi ribojimai būtent gamtinio karkaso teritorijose.<...>.

Pastaba Nr. 7 nepriimta.

Pabrėžiame, kad Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrasis planas, patvirtintas 2009 m. gegužės 29 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. 1-117 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano patvirtinimo" ir Širvintų rajono savivaldybė numato priimti sprendimą dėl Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo, kurio metu bus peržiūrimi, keičiami visi specialieji planai, kurie buvo parengti po Bendrojo plano patvirtinimo, tame tarpe ir Širvintų rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio tvarkymo bei Širvintų rajono savivaldybės teritorijos gamtinio karkaso teritorijų naudojimo specialieji planai ir jų sprendiniai bus integruojami/įvertinami į Bendrojo plano sprendinius.

Pastaba Nr. 8:

Pateiktuose atsakymuose minimos Gamtinio karkaso nuostatų 10 p. ir 11 p., bet nutylimas 15 p., kuriame imperatyviai nurodyta, kad gamtinio karkaso konservacinės, miškų, žemės ūkio  ir kitos rekreacinės paskirties teritorijose draudžiama formuoti kompaktiškai užstatytas teritorijas. Dalies sklypų planuojamoje teritorijoje žemės naudojimo būdas yra būtent rekreacinės teritorijos, o anksčiau buvo žemės ūkio teritorijos.

Pastaba Nr. 8 priimta iš dalies

Manome, kad reikia patikslinti TEIGINĮ, „dalies sklypų planuojamoje teritorijoje žemės naudojimo būdas yra būtent rekreacinės teritorijos". Atkreiptinas dėmesys, kad iš aštuonių žemės sklypų, kurie patenka į planuojamą teritoriją, keturi žemės sklypai yra kitos paskirties vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijų naudojimo būdo, kiti keturi žemės sklypai yra kitos paskirties dviejų naudojimo būdų: vienbučių ir dvibučių gyvenamų pastatų teritorijų ir rekreacinių teritorijų naudojimo būdo. Todėl darytina išvada, kad rekreacinių teritorijų naudojimo būdo teritorija sudaro apytiksliai tik 25 procentus planuojamos teritorijos ir tik šioje 25 procentų teritorijoje galioja Gamtinio karkaso nuostatų 15 p. nuostata: „Gamtinio karkaso konservacinės, miškų, žemės ūkio ir kitos rekreacinės paskirties teritorijose draudžiama statyti pramonės įmones, kurioms reikalingi taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimai, formuoti kompaktiškai užstatytas teritorijas."

Pastaba Nr. 9:

Atsakymuose visiškai neigiamas poreikis priemonių planuojamoje gamtinio karkaso teritorijoje esamam kraštovaizdžio pobūdžiui išsaugoti, ekosistemos stabilumui stiprinti, teritorijas želdynų plėtrai, priemones jiems atkurti, esamų apsaugai ir naudojimui. Neigiamas saugomų želdinių buvimas, nors ši teritorija nėra ištirta. Mūsų žiniomis, planuojamoje teritorijoje auga, Raudonąją knygą įrašytos gegūnės.

Pastaba Nr. 9 priimta.

Pažymime, kad atkreiptinas dėmesys į Lietuvos raudonojoje knygoje įrašytą ten augantį retą augalą – gegūnę. Yra būtina papildyti/patikslinti/koreguoti detaliojo plano sprendinius ir aiškinamąjį raštą, aprašant kaip ir kokių priemonių reikia imtis planuojamoje gamtinio karkaso teritorijoje esamam kraštovaizdžio pobūdžiui išsaugoti, ekosistemos stabilumui stiprinti, teritorijas želdynų plėtrai numatyti, priemones jiems atkurti, esamus apsaugoti.

Pastaba Nr. 10:

Nepatikimai atrodo savivaldybės atstovo atsakymuose mintys apie susiklosčiusios Žebokštos gatvės remontą, galimai panaudojant infrastruktūros įmokas. Mūsų žiniomis, Širvintų rajono savivaldybė nėra nustačiusi jokių infrastruktūros įmokų, o gatvės remontas jokiuose planuose nėra numatytas.

Pastaba Nr. 10 priimta

Šiuo metu Širvintų rajono savivaldybė Širvintų rajono savivaldybės teritorijai infrastruktūros mokesčio mokėjimo tvarkos nėra nustačiusi. Yra svarstoma artimiausiu metu dėl tokio mokesčio įvedimo parengti sprendimo projektą Širvintų rajono savivaldybės tarybai.

Pastaba Nr. 11:

Gatvės kapitalinio remonto klausimas yra neišvengiamas, jeigu formuojama tokio intensyvumo kompaktinio užstatymo teritorija. Kompleksiškai vystant ne atskirus sklypus, o visą kaimo teritoriją, turėtų būti rengiamas visos teritorijos bendrasis planas, kuriame turėtų būti sprendžiami infrastruktūros, susisiekimo ir inžinerinių koridorių klausimai. Tuo tarpu padrikai formuojant kompaktinio užstatymo  teritoriją pavieniuose sklypuose yra realiai bloginama aplink gyvenančios kaimo bendruomenės padėtis, jos narių/ gyventojų gerovė bei keičiamas jų įprastos gyvenimo sąlygos, keičiama jų gyvenimo kokybė. Todėl Žebokštos gatvės kapitalinio remonto klausimo sprendimas yra būtinybė, kuri bent dalinai spręstų situaciją dėl padidėjusio eismo intensyvumo išaugusį  oro užterštumą kietosiomis dalelėmis, išmetamosiomis automobilių dujomis ir padidėjusį triukšmingumą.

Pastaba Nr. 11 priimta

Bendrojo plano, patvirtinto 2009 m. gegužės 29 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. 1-117 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano patvirtinimo", sprendinių žemės naudojimo ir apsaugos reglamentų brėžinio reglamentų lentelėje 17 stulpelyje „Privalomi papildomai rengti teritorijų planavimo dokumentai, nustatantys sąlygas detaliesiems ir kitiems planams rengti" prie urbanizuotų ir urbanizuojamų teritorijų (indeksas U.7) yra įrašas – rekomenduojami BP (bendrieji planai). 18 stulpelyje punkte p.7 yra parašyta „teritorijos U7 integruoto planavimo objektai, kuriems rengiami atskiri bendrieji (BP) arba teritorijų detalieji planai. Esant reikalui gali būti skaidomos į logiškai pagrįstas teritorijas". BP aiškinamojo rašto 75 pusl. „U7 teritorijų BP rekomenduojami rengti teritorijai, remiantis lokalia situacija (esamų ir planuojamų kelių tinklų, viešųjų erdvių tinklu bei kitomis gamtinėmis  ir inžinerinėmis  sąlygomis)".

 

(Pastebėjimas: rengti Bendruosius planus nekategorizuotoms gyvenamosioms teritorijoms U.7, kai Bendrieji planai nėra parengti svarbesniems c kategorijos savivaldybės 5 vietiniams centrams (išskyrus Kernavę), Savivaldybei būtų netikslinga, prioritetai turėtų būti apspręsti artimiausiu metu numatomame pradėti rengti viso Širvintų rajono teritorijos bendrojo plano keitime. Rengimo metu gali būti nuspręsta, kad c kategorijos gyvenamosioms teritorijoms (šiuo atveju Bartkuškio kaimo) sprendiniai bus atliekami masteliu 1:2000).

__________________________________________________________________________________________________________________________

KVIEČIAME SUSIPAŽINTI SU ŠIRVINTŲ MIESTO BENDROJO PLANO KEITIMO SPRENDINIŲ PATIKSLINIMAIS, VADOVAUJANTIS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO 37 STRAIPSNIO 3 DALIMI (KAI TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTO SPRENDINIAI KEIČIAMI ATSIŽVELGUS Į DERINANČIŲ INSTITUCIJŲ PASTABAS)

 

Vadovaujantis  Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnio 3 dalimi, informuojame  apie galimybę susipažinti su bendrojo plano sprendinių  pakeitimus, atsižvelgus į derinančių institucijų pastabas.

TPD Nr. K-VT-89-19-525;

TPD pavadinimas: Širvintų miesto bendrojo plano keitimas;

Planavimo organizatorius: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius, Vilniaus g. 61, LT-19120 Širvintos, tel. (8 382) 51 590, faks. (8 382) 30 270, el. p. savivaldybe@sirvintos.lt.

Teritorijų planavimo dokumento rengėjas: UAB „Kelprojektas", Jonavos g. 7 (D korpusas), LT-44269, Kaunas, el. p.: info@kelprojektas.lt. Projekto vadovė – Gintarė Karpavičienė, tel. +37064909425, el. p. gintare.karpaviciene@kelprojektas.lt.

Planavimo pagrindas: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius 2019 m. rugpjūčio  8 d. įsakymas Nr. 9-509 „Dėl Širvintų miesto bendrojo plano keitimo".

Planavimo tikslai:

  • sudaryti sąlygas nuolat gerinti, socialiai ir ekonomiškai motyvuotą gyvenimo kokybę, palaikyti vidinę miesto plėtrą, skatinti daugiafunkcį žemės naudojimą, siekti socialinės integracijos ir mažinti raidos skirtumus;
  • keisti veiklos reglamentavimą atsižvelgiant į pasikeitusias miesto raidos tendencijas, patikslinti miesto plėtros prioritetus ir jų įgyvendinimo eiliškumą, miesto teritorijoje išskirti zonas, už kurių infrastruktūros kūrimą ir įrengimą atsakomybę prisiima plėtotojai, detalizuoti aktualiausių miesto dalių sprendinius tikslesniu masteliu;
  • išsaugoti ir plėsti kraštovaizdžio  arealus ir jų ekologinį potencialą užtikrinant tinkamą jų planavimą, tvarkymą, naudojimą, darnų vystymąsi;
  • zonuoti gamtinio karkaso saugomo kraštovaizdžio erdvinę teritorinę struktūrą, nustatyti tvarkymo ir naudojimo reglamentus ir kraštovaizdžio estetinės vertės kūrimo principus;
  • suformuoti sąlygas pasiekti darnaus judumo tikslus, transporto būdams pirmenybę teikti atsižvelgiant į konkrečią miesto zoną, atitinkamai įvertinti magistralinių gatvių kategorijas, plėsti inžinerinę infrastruktūrą prioritetinėse miesto periferinėse zonose;
  • bendrąjį planą papildyti ilgalaikiais darnaus miesto plėtros kriterijais ir rodikliais;
  • panaikinti Bendrojo plano sprendinių prieštaravimus pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

Planavimo uždaviniai:

  • suformuoti planavimo lygmenį atitinkančias teritorijos funkcinės ir erdvinės plėtros kryptis;
  • patikslinti Bendrajame plane numatytų urbanizuotų ir urbanizuojamų teritorijų vystymo poreikius, peržiūrėti teritorijos funkcinį zonavimą pagal planuojamą veiklą, optimizuoti planuojamos teritorijos socialinę ir inžinerinę infrastruktūrą;
  • atsižvelgus į demografines tendencijas, patikslinti būsto sektoriaus plėtros teritorijų poreikį, numatyti priemones, ribojančias gyvenamųjų rajonų plėtrą ne prioritetinėse miesto plėtros teritorijose;
  • nustatyti tikslesnius statybos gyvenamosiose teritorijose reglamentus, kad jie būtų tinkamai įgyvendinami;
  • detalizuoti Bendrojo plano sprendinius prioritetinėms naujos plėtros ir esamoms gyvenamosioms teritorijoms identifikuojant jų viešąsias erdves, nustatant jų tankinimo galimybes, užstatymo principus ir parametrus. Numatyti priemones ir išteklius bei valdymo mechanizmą šiems Bendrojo plano sprendiniams įgyvendinti;
  • parengti kompleksiškus sovietinės statybos rajonų atnaujinimo sprendinius;
  • konkretizuoti buvusių pramonės ir sandėliavimo teritorijų konversijos pritaikant kitiems poreikiams reikalavimus;
  • apsvarstyti darbo vietų ir gyvenamųjų teritorijų subalansavimo priemones ir numatyti tvarią miesto plėtrą, taip pat ją užtikrinančius Bendrojo plano sprendinius;
  • tikslinti užstatymo aukštingumo reglamentavimą, nustatant galimą aukštingumą atskiruose kvartaluose, išskiriant foninį aukštingumą bei nurodant vertikalių galimybę ir parametrus;
  • įvertinti prekybos centrų išdėstymą ir jų tipologiją, spręsti plėtros ir realias esamų prekybos centrų įgyvendinimo galimybes;
  • numatyti racionalaus žemės gelmių išteklių, miškų, kitų gamtos išteklių išsaugojimo ir naudojimo, gamtinio karkaso ir ekologiškai pagrįstos žemės naudojimo teritorinės struktūros formavimo, gamtos ir nekilnojamojo kultūros paveldo, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės išsaugojimo priemones;
  • peržiūrėti valstybinių miškų schemą nagrinėjamoje teritorijoje ir, nustačius tikslingumą, suplanuoti naudmenų pavertimą į atskiruosius želdynus;
  • patikslinti inžinerinės infrastruktūros bei susisiekimo komunikacijų, socialinės, kultūrinės infrastruktūros, rekreacinės, pramonės, komercinės, gyvenamosios ar kitokios paskirties teritorijų naudojimo ir tvarkymo sprendinius atsižvelgiant į planuojamus kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius bei šių dienų aktualijas;
  • detalizuoti atitinkamų aukštesnio lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų sprendinius;
  • integruoti nagrinėjamoje teritorijoje galiojančių specialiųjų planų sprendinius.

Su pagal derinančių institucijų pastabas pakoreguotais bendrojo plano sprendiniais,  galima susipažinti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje www.tpdris.lt; planavimo organizatoriaus Širvintų rajono savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.sirvintos.lt; nuo 2023-03-29 d.

Aiškinamasis raštas.

 

____________________________________________________________________________________________________________
 

INFORMACIJA

apie pakeistus, Žemės sklypo (kad. Nr. 8903/0002:67) Špokiškio k., Gelvonų sen., Širvintų r. sav., detaliojo plano keitimo inicijavimo sutarties pagrindu, sprendinius

(TPD Nr. K-VT-89-22-161)

 

Atlikti pakeitimai viešinami visuomenei, vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnio 3 dalimi.

Atsižvelgus į Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pateiktas pastabas, informuojame apie galimybę susipažinti su detaliojo plano sprendinių pakeitimais.

Planavimo organizatorius: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius, Vilniaus g. 61, LT-19120 Širvintos, www.sirvintos.lt, tel. (8 382)  51590.

Plano rengėjas: UAB „Projektavimas", Linkmenų g. 5, Vilnius. PV – Tadas Markilevičius, tel. +370 676 37738, el. p. tadas@uabprojektavimas.lt.

Planavimo tikslai:

1. Pakoreguoti esamų žemės sklypų (kad. Nr. 8903/0002:229 ir kad. Nr. 8903/0002:257) statybos reglamentus.

2. Tikslinti ežero pakrantės apsaugos juostos ir esamo servituto plotą.

3. Žemės sklypui (kad. Nr. 8903/0002:257) keisti pagrindinę žemės naudojimo paskirtį iš žemės ūkio į kitos paskirties žemę ir nustatyti vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijos naudojimo būdą.

4. Suplanuoti susisiekimo ir inžinerinę infrastruktūrą.

Susipažinimo su parengtu teritorijų planavimo dokumentu tvarka:

Susipažinti su pakeistais detaliojo plano keitimo sprendiniais galima nuo 2023 m. kovo 23 d. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje (www.tpdris.lt, TPD Nr. K-VT-89-22-161) ir Širvintų rajono savivaldybės interneto svetainėje, skiltyje Administracija> Veikla> Veiklos sritys> Architektūra ir kraštotvarkos planavimas> Informacija apie teritorijų planavimą: https://sirvintos.lt/lt/architektura-ir-krastotvarkos-planavimas/informacija-apie-teritoriju-planavima/.

 
__________________________________________________________________________________

 

KVIEČIAME SUSIPAŽINTI SU ŠIRVINTŲ MIESTO BENDROJO PLANO KEITIMO SPRENDINIŲ PATIKSLINIMAIS, VADOVAUJANTIS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO 37 STRAIPSNIO 3 DALIMI (KAI TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTO SPRENDINIAI KEIČIAMI ATSIŽVELGUS Į DERINANČIŲ INSTITUCIJŲ PASTABAS)

Vadovaujantis  Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnio 3 dalimi, informuojame  apie galimybę susipažinti su bendrojo plano sprendinių  pakeitimus, atsižvelgus į derinančių institucijų pastabas.

TPD Nr. K-VT-89-19-525;

TPD pavadinimas: Širvintų miesto bendrojo plano keitimas;

Planavimo organizatorius: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius, Vilniaus g. 61, LT-19120 Širvintos, tel. (8 382) 51 590, faks. (8 382) 30 270, el. p. savivaldybe@sirvintos.lt.

Teritorijų planavimo dokumento rengėjas: UAB „Kelprojektas", Jonavos g. 7 (D korpusas), LT-44269, Kaunas, el. p.: info@kelprojektas.lt. Projekto vadovė – Gintarė Karpavičienė, tel. +37064909425, el. p. gintare.karpaviciene@kelprojektas.lt.

Planavimo pagrindas: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius 2019 m. rugpjūčio  8 d. įsakymas Nr. 9-509 „Dėl Širvintų miesto bendrojo plano keitimo".

Planavimo tikslai:

  • sudaryti sąlygas nuolat gerinti, socialiai ir ekonomiškai motyvuotą gyvenimo kokybę, palaikyti vidinę miesto plėtrą, skatinti daugiafunkcį žemės naudojimą, siekti socialinės integracijos ir mažinti raidos skirtumus;
  • keisti veiklos reglamentavimą atsižvelgiant į pasikeitusias miesto raidos tendencijas, patikslinti miesto plėtros prioritetus ir jų įgyvendinimo eiliškumą, miesto teritorijoje išskirti zonas, už kurių infrastruktūros kūrimą ir įrengimą atsakomybę prisiima plėtotojai, detalizuoti aktualiausių miesto dalių sprendinius tikslesniu masteliu;
  • išsaugoti ir plėsti kraštovaizdžio  arealus ir jų ekologinį potencialą užtikrinant tinkamą jų planavimą, tvarkymą, naudojimą, darnų vystymąsi;
  • zonuoti gamtinio karkaso saugomo kraštovaizdžio erdvinę teritorinę struktūrą, nustatyti tvarkymo ir naudojimo reglamentus ir kraštovaizdžio estetinės vertės kūrimo principus;
  • suformuoti sąlygas pasiekti darnaus judumo tikslus, transporto būdams pirmenybę teikti atsižvelgiant į konkrečią miesto zoną, atitinkamai įvertinti magistralinių gatvių kategorijas, plėsti inžinerinę infrastruktūrą prioritetinėse miesto periferinėse zonose;
  • bendrąjį planą papildyti ilgalaikiais darnaus miesto plėtros kriterijais ir rodikliais;
  • panaikinti Bendrojo plano sprendinių prieštaravimus pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

Planavimo uždaviniai:

  • suformuoti planavimo lygmenį atitinkančias teritorijos funkcinės ir erdvinės plėtros kryptis;
  • patikslinti Bendrajame plane numatytų urbanizuotų ir urbanizuojamų teritorijų vystymo poreikius, peržiūrėti teritorijos funkcinį zonavimą pagal planuojamą veiklą, optimizuoti planuojamos teritorijos socialinę ir inžinerinę infrastruktūrą;
  • atsižvelgus į demografines tendencijas, patikslinti būsto sektoriaus plėtros teritorijų poreikį, numatyti priemones, ribojančias gyvenamųjų rajonų plėtrą ne prioritetinėse miesto plėtros teritorijose;
  • nustatyti tikslesnius statybos gyvenamosiose teritorijose reglamentus, kad jie būtų tinkamai įgyvendinami;
  • detalizuoti Bendrojo plano sprendinius prioritetinėms naujos plėtros ir esamoms gyvenamosioms teritorijoms identifikuojant jų viešąsias erdves, nustatant jų tankinimo galimybes, užstatymo principus ir parametrus. Numatyti priemones ir išteklius bei valdymo mechanizmą šiems Bendrojo plano sprendiniams įgyvendinti;
  • parengti kompleksiškus sovietinės statybos rajonų atnaujinimo sprendinius;
  • konkretizuoti buvusių pramonės ir sandėliavimo teritorijų konversijos pritaikant kitiems poreikiams reikalavimus;
  • apsvarstyti darbo vietų ir gyvenamųjų teritorijų subalansavimo priemones ir numatyti tvarią miesto plėtrą, taip pat ją užtikrinančius Bendrojo plano sprendinius;
  • tikslinti užstatymo aukštingumo reglamentavimą, nustatant galimą aukštingumą atskiruose kvartaluose, išskiriant foninį aukštingumą bei nurodant vertikalių galimybę ir parametrus;
  • įvertinti prekybos centrų išdėstymą ir jų tipologiją, spręsti plėtros ir realias esamų prekybos centrų įgyvendinimo galimybes;
  • numatyti racionalaus žemės gelmių išteklių, miškų, kitų gamtos išteklių išsaugojimo ir naudojimo, gamtinio karkaso ir ekologiškai pagrįstos žemės naudojimo teritorinės struktūros formavimo, gamtos ir nekilnojamojo kultūros paveldo, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės išsaugojimo priemones;
  • peržiūrėti valstybinių miškų schemą nagrinėjamoje teritorijoje ir, nustačius tikslingumą, suplanuoti naudmenų pavertimą į atskiruosius želdynus;
  • patikslinti inžinerinės infrastruktūros bei susisiekimo komunikacijų, socialinės, kultūrinės infrastruktūros, rekreacinės, pramonės, komercinės, gyvenamosios ar kitokios paskirties teritorijų naudojimo ir tvarkymo sprendinius atsižvelgiant į planuojamus kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius bei šių dienų aktualijas;
  • detalizuoti atitinkamų aukštesnio lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų sprendinius;
  • integruoti nagrinėjamoje teritorijoje galiojančių specialiųjų planų sprendinius.

Su pagal derinančių institucijų pastabas pakoreguotais bendrojo plano sprendiniais,  galima susipažinti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje www.tpdris.lt; planavimo organizatoriaus Širvintų rajono savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.sirvintos.lt; nuo 2023-03-16 d.

Aiškinamasis raštas.

Pagrindinis brėžinys.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________
 

INFORMACIJA

apie pakeistus Žemės sklypų (kad. Nr. 8975/0001:137, 8975/0001:314, 8975/0001:735) Meldų g. 12, 12A, Nečionių k., Širvintų sen., Širvintų r. sav., detaliojo plano sprendinius (TPD Nr. K-VT-89-22-581)

Atlikti pakeitimai viešinami visuomenei, vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnio 3 dalimi.

Atsižvelgus į teritorijų planavimo dokumentą derinančių institucijų pastabas, gautas telefonu, pakeisti detaliojo plano sprendiniai.

Gautos Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pastabos, išdėstytos 2023-02-15 rašte Nr. 2D-2854:

Pastaba Nr. 1:

Teritorijų planavimo įstatymo (toliau –TPĮ) 4 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad teritorijų planavimo dokumentų (toliau – TPD) taikymo ir jų tarpusavio sąveikos organizacinė struktūra veikia, vadovaujantis šiuo įstatymu ir kitais teisės aktais. Kiekvienas žemesnio teritorijų planavimo lygmuo privalo vadovautis aukštesnio teritorijų planavimo lygmens patvirtintais TPD sprendiniais, juos detalizuojant.

TPĮ 50 straipsnyje nustatyta, kad pagal šio įstatymo reikalavimus rengiami nauji TPD turi neprieštarauti   galiojantiems aukštesnio lygmens TPD ir privalo įvertinti galiojančių TPD sprendinius.

Kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 2 d. Nr. D1-8, (toliau – Taisyklės) 325 punkte nustatyta, kad detaliųjų planų sprendiniai negali prieštarauti aukštesnio lygmens kompleksinio ar specialiojo TPD sprendiniams, įstatymams ir kitiems teisės aktams, <...>, darantiems įtaką detaliojo plano sprendiniams.

Širvintų rajono savivaldybės administracijos 2022-07-08 išduotų teritorijos planavimo sąlygų Nr. REG232094 6 punkte nurodyti planuojamai teritorijai taikomas aukštesnio lygmens TPD – Širvintų   rajono   savivaldybės teritorijos bendrasis planas (toliau-BP), (Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumento   registre (toliau – registras) dokumento registracijos Nr. T00002871), Širvintų rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio tvarkymo specialusis planas, (toliau- Kraštovaizdžio SP) (registre dokumento registracijos Nr. T00075000).

Detaliuoju planu planuojama teritorija pagal BP sprendinius patenka į rekreacines teritorijas, kuriose numatytos R1 pažymėtos aktyvios ir pasyvios rekreacijos teritorijos, bet ir R2 pažymėtos viešo naudojimo   paplūdimių teritorijos. Pagal Kraštovaizdžio SP sprendinius detaliojo plano sprendiniai patenka į EKK 1.2 ir RGK 3.2 zonas. Kraštovaizdžio tipo indeksui EKK1.2 nustatytas atkuriančios apsaugos kraštovaizdžio tipas bei nurodytos papildomos nuostatos, kad nauji statiniai gali būti statomi esamų sodybų ribose. Naujos sodybos gali būti kuriamos tik turint ūkininko pažymėjimą ir užregistravus ūkį bei, vykdant kitas sąlygas nustatytas Ūkininko ūkio įstatymu (aktuali redakcija) bei kitus teisės aktus. Prašome pagrįsti detaliojo plano sprendinių atitiktį BP ir Kraštovaizdžio SP.

Į pastabą Nr. 1 atsižvelgta:

Detaliojo plano aiškinamojo rašto 1.1. skyrius papildytas ištrauka iš Širvintų rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio tvarkymo specialiojo plano ir 1998 m. birželio 9 d. LR Širvintų rajono valdybos sprendimo „Dėl visuomenės poreikiams naudojamų paplūdimių kaimo vietovėse patvirtinimo" priedu. Pateikti aprašymai iš paaiškinimai.

Pastaba Nr. 2:

TPĮ 2 straipsnio 10 dalis apibrėžia, kad kvartalas – gyvenamosios vietovės urbanizuotos ar urbanizuojamos teritorijos struktūros elementas, kurį mažiausiai iš trijų pusių riboja inžinerinių komunikacijų koridoriai ar natūralūs barjerai – žemės reljefo formos, vandens telkiniai, želdiniai, antropogeniniai komponentai ir kt. TPĮ 17 straipsnio 5 dalis nurodo, kad naujai rengiamų detaliųjų planų objektai yra: esamos arba naujai planuojamos miestų ir miestelių dalys, jų kvartalai bei esamos arba naujai planuojamos kaimų kompaktiškai užstatytos teritorijos, jų kvartalai.

Aiškinamajame rašte trūksta informacijos, kaip planuojama teritorija atitinka kvartalo sąvoką.

Į pastabą Nr. 2 atsižvelgta:

Detaliojo plano aiškinamojo rašto 1.1. skyrius papildytas skiltimi „Planuojama teritorija", kurioje pateiktas aprašymas kaip planuojama teritorija atitinka kvartalo sąvoką.

Pastaba Nr. 3:

TPĮ 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte įtvirtinta, kad detalieji planai rengiami, išskyrus šio straipsnio 4 dalyje nurodytus atvejus, savivaldybės lygmens ir (ar) vietovės lygmens, jeigu jie parengti, bendruosiuose planuose nustatytoms urbanizuotoms ir urbanizuojamoms teritorijoms, kai numatomas teritorijos vystymas, o   numatomiems  sprendiniams nepakanka esamos ir (ar) suprojektuotos inžinerinės ir (ar) socialinės savivaldybės infrastruktūros ir ją reikia planuoti.

Vadovaujantis TPĮ 18 straipsnio 3 dalies nuostatomis, TPDRIS pateiktos planavimo darbų programos   (dokumento registracijos REG23277) 7 punkto ketvirtame papunktyje nurodoma suformuoti optimalią urbanistinę struktūrą, suplanuoti optimalų inžinerinių komunikacijų koridorių tinklą bei susisiekimo infrastruktūrą.

Detaliojo plano sprendiniuose numatomi vietiniai vandentiekio ir nuotekų tinklai. Aiškinamajame rašte trūksta informacijos, kaip formuojama optimali urbanistinė struktūra bei optimalūs inžinerinių komunikacijų koridorių tinklai ir kaip planuojama inžinerinė ir (ar) socialinė savivaldybės infrastruktūra. Prašome pagrįsti detaliojo plano sprendinių atitiktį minėtai TPĮ 17 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatai.

Į pastabą Nr. 3 atsižvelgta:

Papildytas detaliojo plano aiškinamojo rašto 1.2. skyrius.

Pastaba Nr. 4:

Teritorijų planavimo dokumentų erdvinių duomenų specifikacija, patvirtinta Aplinkos ministro 2013-12-31   įsakymu Nr. D1-1009 (toliau – Specifikacija) nustato kompleksinio ir specialiojo TPD sprendinių erdvinių  duomenų (toliau – TPD erdviniai duomenys), teikiamų į TPDRIS ir registrą, turinį, juos sudarančių erdvinių objektų kodavimą ir grupavimą, privalomus ir rekomenduojamus šių objektų atributus, jų klasifikavimo   principus, TPD erdvinių duomenų struktūrą ir jų sudarymo principus. TPDRIS teikiami dviejų tipų (vektoriniai ir rastriniai) TPD erdviniai duomenys 1994 m. Lietuvos koordinačių sistemoje LKS-94: vektoriniai TPD erdviniai duomenys perduodami duomenų formato byla, skirta geometrijai ir susietai atributikai saugoti arba kompiuterinio projektavimo programų dvejetainiu duomenų formatu, skirtu vektoriniams duomenims ir   tekstinei informacijai saugoti ir rastriniai (duomenys perduodami tiff duomenų formato bylomis. Rastriniai vaizdai formuojami taikant 200 dpi rezoliuciją.

Taisyklių 2 priede nustatyta, kad, kai detaliajame plane nustatomas teritorijos naudojimo tipas, pagrindiniame brėžinyje jis žymimas Specifikacijoje nurodomu erdvinio objekto kodu ir spalva, galimi žemės naudojimo būdai – tik erdvinio objekto kodu, teritorijos naudojimo reglamentų aprašomojoje lentelėje pateikiant kiekvieną žemės naudojimo būdą atitinkančius teritorijos naudojimo reglamentus.

Kai detaliajame plane nustatomi konkretūs žemės sklypo ar jo dalies naudojimo būdai, pagrindiniame brėžinyje jie žymimi Specifikacijoje nurodomu erdvinio objekto kodu ir spalva, o pagrindinė žemės naudojimo paskirtis – tik erdvinio objekto kodu teritorijos naudojimo reglamentų aprašomojoje lentelėje.

Kai detaliajame plane (ar savivaldybės dalies bendrajame plane, rengiamame masteliu M 1:2000) nustatomas teritorijos naudojimo tipas ir nurodomi keli galimi žemės sklypo ar jo dalies žemės naudojimo būdai, pirmuoju įrašytas žemės sklypo naudojimo būdas yra prioritetinis, pagal jį nustatomas konkretus žemės sklypo ar jo dalies žemės naudojimo būdas tvirtinant detalųjį planą (ar savivaldybės dalies bendrąjį planą, rengiamą masteliu M 1:2000), kitais detaliajame plane (ar savivaldybės dalies bendrajame plane, rengiamame masteliu M 1:2000) pagal teritorijos naudojimo tipą nurodytais žemės naudojimo būdais žemės sklypo ar jo dalies žemės naudojimo būdai keičiami savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, Vyriausybės nustatyta tvarka informuojant visuomenę.

Atkreiptinas dėmesys, kad detaliojo plano pagrindinio brėžinio ir aiškinamojo rašto reglamentų aprašomojoje lentelėje atskira skiltimi pirmuoju nurodomas prioritetinis žemės sklypo naudojimo būdas bei nustatyti naudojimo reglamentai. Kitas žemės sklypo naudojimo būdas bei jo reglamentai aprašomi atskiroje skiltyje, nurodant pastabą, kad pagal teritorijos naudojimo tipą nurodytais žemės naudojimo būdais žemės sklypo ar jo dalies žemės naudojimo būdai keičiami savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, Vyriausybės nustatyta tvarka informuojant visuomenę. Prašome patikslinti detaliojo plano pagrindiniame brėžinyje ir aiškinamajame rašte teritorijos naudojimo reglamentų aprašomąją lentelę skiltimis, kuriose nurodomi atskiri  žemės sklypo naudojimo būdai bei jų naudojimo reglamentai.

Į pastabą Nr. 4 atsižvelgta:

Papildyta pagrindinio brėžinio teritorijos naudojimo reglamentų aprašomoji lentele ir aiškinamojo rašto 1.2. skyrius.

Pastaba Nr. 5:

               TPD derinimo tvarka ir Teritorijų planavimo komisijos (toliau – komisija) sudėtis nustatyta TPĮ 26 straipsnyje. Minėto straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad derinimo procedūros atliekamos ir sprendimai derinti kompleksinio TPD ar jo nederinti paskelbiami TPDRIS.

               Remiantis TPĮ 26 straipsnio 5 dalies nuostata, konkretaus TPD derinimo atveju komisijos pirmininkas, pasinaudodamas TPDRIS, kitą darbo dieną po planavimo organizatoriaus prašymo derinti TPD pateikimo dienos paskelbia komisijos nariams apie pateiktą derinti TPD. Vadovaujantis to paties straipsnio 8 dalimi, kompleksinio TPD yra suderintas, jeigu jam pritaria komisijos nariai.

               Taisyklių 272 punkte nustatyta, kad prieš pradėdamas rengti detalųjį planą, planavimo organizatorius ar jo įgaliotas savivaldybės vyriausiojo architekto funkcijas atliekantis savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas parengia planavimo sąlygas ir kreipiasi į Taisyklėse nurodytas institucijas, prašydamas išduoti planavimo sąlygas pagal Teritorijos planavimo sąlygų išdavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr.  D1-262.  Planavimo  organizatorius   2022-07-12  pateikė  prašymą išduoti planavimo sąlygas (TPDRIS dokumento Nr. REG232335) į UAB ,,Širvintų vandenys", tačiau   minėta institucija, neišdavė planavimo sąlygų per TPĮ 30 straipsnio 5 dalyje ir Taisyklių 17 punkte nustatytą 10 darbo dienų laikotarpį (pranešimas apie teritorijos planavimo sąlygų neišdavimą laiku 2022-07-13, (TPDRIS dokumento Nr. REG232335).

               Vadovaujantis TPĮ 26 straipsnio 4 dalimi, UAB ,,Širvintų vandenys", kaip planavimo sąlygas išdavusi (turėjusi išduoti) institucija – privalomas komisijos narys, todėl privalėjo dalyvauti TPD derinime. Patikrinus TPDRIS   duomenis, nustatyta, kad komisijos pirmininkas, gavęs prašymą suderinti TPD, į TPD derintojų sąrašą UAB ,,Širvintų vandenys atstovų neįtraukė. Atsižvelgdami į tai, prašome detaliojo plano sprendinius suderinti TPĮ 26 straipsnio 4 dalies nustatyta tvarka.

Į pastabą Nr. 5 atsižvelgta:

TPDRIS pateikiamas UAB „Širvintų vandenys" derinimas.

Planavimo organizatorius: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius, Vilniaus g. 61, LT-19120 Širvintos, www.sirvintos.lt, tel. (8 382) 51 590.

Plano rengėjas: UAB „Projektavimas", Linkmenų g. 5, Vilnius. PV – Tadas Markilevičius, tel. +370 676 37738, el. p. tadas@uabprojektavimas.lt.

Planavimo tikslai:

  • sujungti esamus žemės sklypus (kad. Nr. 8975/0001:137, 8975/0001:314, 8975/0001:735) į vieną ir padalinti į mažesnius žemės sklypus;
  • pakeisti suformuotų žemės sklypų žemės naudojimo paskirtį į kitą, nustatyti vienbučių ir dvibučių pastatų teritorijų naudojimo būdą;
  • naujai planuojamiems žemės sklypams nustatyti tvarkymo ir naudojimo režimus bei statybos reglamentus;
  • suformuoti optimalią urbanistinę struktūrą, suplanuoti optimalų inžinerinių komunikacijų koridorių tinklą bei susisiekimo infrastruktūrą;
  • numatyti funkcinius bei kompozicinius ryšius su gretimomis teritorijomis;
  • patikslinti Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane numatytų (jeigu ne – numatyti) miškų ir valstybinės reikšmės miškų plotų, atskirųjų želdynų, bendrojo naudojimo teritorijų ribas;
  • numatyti teritorijas želdynų plėtrai, priemones jiems atkurti, esamus apsaugoti ir naudoti.

Susipažinimo su parengtu teritorijų planavimo dokumentu tvarka:

Susipažinti su pakeistais detaliojo plano koregavimo sprendiniais galima nuo 2023 m. kovo 8 d. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje (www.tpdris.lt, TPD Nr. K-VT-89-22-581) ir Širvintų rajono savivaldybės interneto svetainėje, skiltyje Administracija>Veikla>Veiklos sritys>Architektūra ir kraštotvarkos planavimas> Informacija apie teritorijų planavimą: https://sirvintos.lt/lt/architektura-ir-krastotvarkos-planavimas/informacija-apie-teritoriju-planavima/2023-metai/3499.

Pagrindinis brėžinys.

______________________________________________________________________________________________________________

INFORMACIJA

apie pakeistus Žemės sklypų (kad. Nr. 8975/0001:137, 8975/0001:314, 8975/0001:735) Meldų g. 12, 12A, Nečionių k., Širvintų sen., Širvintų r. sav., detaliojo plano sprendinius (TPD Nr. K-VT-89-22-581)

Atlikti pakeitimai viešinami visuomenei, vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnio 3 dalimi.

Atsižvelgus į teritorijų planavimo dokumentą derinančių institucijų pastabas, gautas telefonu, pakeisti detaliojo plano sprendiniai.

Gautos Teritorijų planavimo komisijos nario (Aplinkos apsaugos agentūros) pastabos telefonu:

  1. Aiškinamajame rašte plačiau aprašyti bendrojo plano sprendinius.

Į pastabas atsižvelgta:

  1. Detaliojo plano aiškinamojo rašto 1.1. skyrius papildytas platesniu Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinių planuojamoje teritorijoje aprašymu. Pridėta bendrojo plano reglamentų lentelės ištrauka.

Gautos Teritorijų planavimo komisijos nario (Akcinės bendrovės Lietuvos automobilių kelių direkcijos) pastabos telefonu:

  1. Pagrindiniame brėžinyje patikslinti projektuojamo elektros kabelio E1 vietą ties nuovaža nuo rajoninio kelio Nr. 4314 Paširvintys – Alionys I (Meldų g.) į planuojamą sklypą Nr. 18.

Į pastabas atsižvelgta:

  1. Patikslintas detaliojo plano pagrindinis brėžinys, Panaikinta projektuojamo elektros kabelio E1 atkarpa nuo rajoninio kelio Nr. 4314 Paširvintys – Alionys I (Meldų g.) iki artimiausios projektuojamos KAS.

Planavimo organizatorius: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius, Vilniaus g. 61, LT-19120 Širvintos, www.sirvintos.lt, tel. (8 382) 51 590.

Plano rengėjas: UAB „Projektavimas", Linkmenų g. 5, Vilnius. PV – Tadas Markilevičius, tel. +370 676 37738, el. p. tadas@uabprojektavimas.lt.

Planavimo tikslai:

  • sujungti esamus žemės sklypus (kad. Nr. 8975/0001:137, 8975/0001:314, 8975/0001:735) į vieną ir padalinti į mažesnius žemės sklypus;
  • pakeisti suformuotų žemės sklypų žemės naudojimo paskirtį į kitą, nustatyti vienbučių ir dvibučių pastatų teritorijų naudojimo būdą;
  • naujai planuojamiems žemės sklypams nustatyti tvarkymo ir naudojimo režimus bei statybos reglamentus;
  • suformuoti optimalią urbanistinę struktūrą, suplanuoti optimalų inžinerinių komunikacijų koridorių tinklą bei susisiekimo infrastruktūrą;
  • numatyti funkcinius bei kompozicinius ryšius su gretimomis teritorijomis;
  • patikslinti Širvintų rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane numatytų (jeigu ne – numatyti) miškų ir valstybinės reikšmės miškų plotų, atskirųjų želdynų, bendrojo naudojimo teritorijų ribas;
  • numatyti teritorijas želdynų plėtrai, priemones jiems atkurti, esamus apsaugoti ir naudoti.

Susipažinimo su parengtu teritorijų planavimo dokumentu tvarka:

Susipažinti su pakeistais detaliojo plano koregavimo sprendiniais galima nuo 2023 m. sausio 26 d. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje (www.tpdris.lt, TPD Nr. K-VT-89-22-581) ir Širvintų rajono savivaldybės interneto svetainėje, skiltyje Administracija>Veikla>Veiklos sritys>Architektūra ir kraštotvarkos planavimas> Informacija apie teritorijų planavimą: https://sirvintos.lt/lt/architektura-ir-krastotvarkos-planavimas/informacija-apie-teritoriju-planavima/2023-metai/3499.

KVIEČIAME SUSIPAŽINTI SU ŠIRVINTŲ MIESTO BENDROJO PLANO KEITIMO SPRENDINIŲ PATIKSLINIMAIS, VADOVAUJANTIS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO 37 STRAIPSNIO 3 DALIMI (KAI TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTO SPRENDINIAI KEIČIAMI ATSIŽVELGUS Į PRIIMTUS VISUOMENĖS PASIŪLYMUS, APIE KURIUOS BUVO VIEŠAI INFORMUOTA)

Vadovaujantis  Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnio 3 dalimi, informuojame  apie galimybę susipažinti su bendrojo plano sprendinių  pakeitimus, atsižvelgus į priimtus pasiūlymus, apie kuriuos buvo informuota viešo susirinkimo metu.

TPD Nr. K-VT-89-19-525;

TPD pavadinimas: Širvintų miesto bendrojo plano keitimas;

Planavimo organizatorius: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius, Vilniaus g. 61, LT-19120 Širvintos, tel. (8 382) 51 590, faks. (8 382) 30 270, el. p. savivaldybe@sirvintos.lt.

Teritorijų planavimo dokumento rengėjas: UAB „Kelprojektas", Jonavos g. 7 (D korpusas), LT-44269, Kaunas, el. p.: info@kelprojektas.lt. Projekto vadovė – Gintarė Karpavičienė, tel. +37064909425, el. p. gintare.karpaviciene@kelprojektas.lt.

Planavimo pagrindas: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius 2019 m. rugpjūčio  8 d. įsakymas Nr. 9-509 „Dėl Širvintų miesto bendrojo plano keitimo".

Planavimo tikslai:

·         sudaryti sąlygas nuolat gerinti, socialiai ir ekonomiškai motyvuotą gyvenimo kokybę, palaikyti vidinę miesto plėtrą, skatinti daugiafunkcį žemės naudojimą, siekti socialinės integracijos ir mažinti raidos skirtumus;

·         keisti veiklos reglamentavimą atsižvelgiant į pasikeitusias miesto raidos tendencijas, patikslinti miesto plėtros prioritetus ir jų įgyvendinimo eiliškumą, miesto teritorijoje išskirti zonas, už kurių infrastruktūros kūrimą ir įrengimą atsakomybę prisiima plėtotojai, detalizuoti aktualiausių miesto dalių sprendinius tikslesniu masteliu;

·         išsaugoti ir plėsti kraštovaizdžio  arealus ir jų ekologinį potencialą užtikrinant tinkamą jų planavimą, tvarkymą, naudojimą, darnų vystymąsi;

·         zonuoti gamtinio karkaso saugomo kraštovaizdžio erdvinę teritorinę struktūrą, nustatyti tvarkymo ir naudojimo reglamentus ir kraštovaizdžio estetinės vertės kūrimo principus;

·         suformuoti sąlygas pasiekti darnaus judumo tikslus, transporto būdams pirmenybę teikti atsižvelgiant į konkrečią miesto zoną, atitinkamai įvertinti magistralinių gatvių kategorijas, plėsti inžinerinę infrastruktūrą prioritetinėse miesto periferinėse zonose;

·         bendrąjį planą papildyti ilgalaikiais darnaus miesto plėtros kriterijais ir rodikliais;

·         panaikinti Bendrojo plano sprendinių prieštaravimus pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

Planavimo uždaviniai:

·         suformuoti planavimo lygmenį atitinkančias teritorijos funkcinės ir erdvinės plėtros kryptis;

·         patikslinti Bendrajame plane numatytų urbanizuotų ir urbanizuojamų teritorijų vystymo poreikius, peržiūrėti teritorijos funkcinį zonavimą pagal planuojamą veiklą, optimizuoti planuojamos teritorijos socialinę ir inžinerinę infrastruktūrą;

·         atsižvelgus į demografines tendencijas, patikslinti būsto sektoriaus plėtros teritorijų poreikį, numatyti priemones, ribojančias gyvenamųjų rajonų plėtrą ne prioritetinėse miesto plėtros teritorijose;

·         nustatyti tikslesnius statybos gyvenamosiose teritorijose reglamentus, kad jie būtų tinkamai įgyvendinami;

·         detalizuoti Bendrojo plano sprendinius prioritetinėms naujos plėtros ir esamoms gyvenamosioms teritorijoms identifikuojant jų viešąsias erdves, nustatant jų tankinimo galimybes, užstatymo principus ir parametrus. Numatyti priemones ir išteklius bei valdymo mechanizmą šiems Bendrojo plano sprendiniams įgyvendinti;

·         parengti kompleksiškus sovietinės statybos rajonų atnaujinimo sprendinius;

·         konkretizuoti buvusių pramonės ir sandėliavimo teritorijų konversijos pritaikant kitiems poreikiams reikalavimus;

·         apsvarstyti darbo vietų ir gyvenamųjų teritorijų subalansavimo priemones ir numatyti tvarią miesto plėtrą, taip pat ją užtikrinančius Bendrojo plano sprendinius;

·         tikslinti užstatymo aukštingumo reglamentavimą, nustatant galimą aukštingumą atskiruose kvartaluose, išskiriant foninį aukštingumą bei nurodant vertikalių galimybę ir parametrus;

·         įvertinti prekybos centrų išdėstymą ir jų tipologiją, spręsti plėtros ir realias esamų prekybos centrų įgyvendinimo galimybes;

·         numatyti racionalaus žemės gelmių išteklių, miškų, kitų gamtos išteklių išsaugojimo ir naudojimo, gamtinio karkaso ir ekologiškai pagrįstos žemės naudojimo teritorinės struktūros formavimo, gamtos ir nekilnojamojo kultūros paveldo, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės išsaugojimo priemones;

·         peržiūrėti valstybinių miškų schemą nagrinėjamoje teritorijoje ir, nustačius tikslingumą, suplanuoti naudmenų pavertimą į atskiruosius želdynus;

·         patikslinti inžinerinės infrastruktūros bei susisiekimo komunikacijų, socialinės, kultūrinės infrastruktūros, rekreacinės, pramonės, komercinės, gyvenamosios ar kitokios paskirties teritorijų naudojimo ir tvarkymo sprendinius atsižvelgiant į planuojamus kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius bei šių dienų aktualijas;

·         detalizuoti atitinkamų aukštesnio lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų sprendinius;

·         integruoti nagrinėjamoje teritorijoje galiojančių specialiųjų planų sprendinius.

Su pagal priimtus (ir aptartus viešo susirinkimo metu) visuomenės pasiūlymus pakoreguotais bendrojo plano sprendiniais,  galima susipažinti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje www.tpdris.lt; planavimo organizatoriaus Širvintų rajono savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.sirvintos.lt; nuo 2023-01-18 d.

Aiškinamais raštas ir brėžiniai: https://www.sirvintos.lt/lt/architektura-ir-krastotvarkos-planavimas/informacija-apie-teritoriju-planavima/2023-metai/3499

Pagrindinis brėžinys.

__________________________________________________________________________________________________________

INFORMACIJA

apie pakeistus, Žemės sklypo (kad. Nr. 8903/0002:67) Špokiškio k., Gelvonų sen., Širvintų r. sav., detaliojo plano keitimo inicijavimo sutarties pagrindu, sprendinius

(TPD Nr. K-VT-89-22-161)

Atlikti pakeitimai viešinami visuomenei, vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnio 3 dalimi.

Atsižvelgus į teritorijų planavimo dokumentą derinančių institucijų pastabas REG257282 (Aplinkos apsaugos agentūros Taršos prevencijos departamento 2023-01-02 raštas Nr. (30-2)-A4E-3), REG257675 (Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos), pakeisti detaliojo plano keitimo sprendiniai.

Gautos Teritorijų planavimo komisijos nario pastabos REG257282:

1. Prašome Pagrindiniame brėžinyje aiškiau pažymėti vandens telkinio apsaugos juostą (toliau – juosta), nes dalyje teritorijos juosta atidedama nuo pakrantės šlaito briaunos, o kitoje dalyje – nuo kranto linijos. Sutartiniuose žymėjimuose klaidinančiai nurodoma, kad juosta – 10 m ir pažymėta nuo vandens telkinio kranto linijos.

Į pastabą atsižvelgta: 1. Pagrindiniame brėžinyje nuo pakrantės šlaito briaunos ir nuo kranto linijos pažymėti atstumai (10,00) iki paviršinio vandens telkinio pakrantės apsaugos juostos ir Sutartinių žymėjimų lentelės 10-oje eilutėje panaikintas užrašas „10 m" nurodant „Paviršinių vandens telkinių pakrantės apsaugos juostos (VI skyrius, aštuntasis skirsnis)".

Pastaba:

2. Prašome išnagrinėti, kaip bus tvarkomas išvalytas vanduo iš nuotekų valymo įrenginių sklype Nr. 3. Atkreipiame dėmesį, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos vandens įstatymo 18 straipsnio 2 dalies 6 punktu draudžiama nuotekas išleisti tiesiai į ežerus ir į juos įtekančias upes mažesniu kaip 500 m atstumu iki ežero.

Į pastabą atsižvelgta: 1. Pakoreguotas aiškinamojo rašto 1.4. skyrius. Pirma pastraipa papildyta dviem sakiniais „Žemės sklype Nr. 3 buitinėms nuotekoms projektuojami vietiniai nuotekų valymo įrenginiai su filtracija į gruntą. Jei techninio projekto stadijoje, atlikus geologinius tyrimus, išaiškės, kad nuotekų išleidimui yra netinkamas gruntas, ar negalima įgyvendinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 balandžio 2 d. įsakymu Nr. D1-281 „Dėl nuotekų filtravimo sistemų įrengimo aplinkosaugos taisyklių patvirtinimo" reikalavimų, tuomet siūloma įrengti nuotekų kaupimo rezervuarus, iš kurių nuotekos bus išvežamos į nuotekų valymo įrenginius, pagal pastatų savininkų sudarytą atskirą sutartį su nuotekų išvežimo paslaugas teikiančia įmone."

Gautos Teritorijų planavimo komisijos nario pastabos REG257675:

1. Tikslinti užstatymo intensyvumą - planuojamas tankis 10%, aukštis 8,5m, aukštų skaičius - vienas aukštas su mansarda. Įvertinus nustatomus reglamentus, intensyvumas negali būti 0,4.

Į pastabą atsižvelgta: 1. Pagrindiniame brėžinyje užstatymo intensyvumas ar užstatymo tūrio tankis sklypams Nr. 1, 2, 3, 4 pataisytas iš 0,4 į 0,2.

2. Aiškinamojo rašto 1.2.1., 1.2.2., 1.2.3. ir 1.2.4. skyriuose pakoreguotas leistinas užstatymo intensyvumo indeksas iš 0,4 į 0,2.

Pastaba:

2. Sklypų fotofiksacijose pateikti planuojamų pastatų tūrius, įvertinant vizualinį poveikį Kultūros vertybių registre įregistruoto nekilnojamojo kultūros paveldo komplekso Totoriškio piliakalniui su gyvenviete (unikalus kodas Kultūros vertybių registre 24563) vertingosioms savybėms.

Į pastabą atsižvelgta: 1. Papildytas aiškinamojo rašto 1.7. skyrius papildomai pridedant Paveikslą 13.

Gautos Teritorijų planavimo komisijos nario (Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos) pastabos telefonu:

Tikslinti užstatymo intensyvumą, nes negali būti 0,2. Nurodyti 0,15.

Į pastabą atsižvelgta: 1. Pagrindiniame brėžinyje užstatymo intensyvumas ar užstatymo tūrio tankis sklypams Nr. 1, 2, 3, 4 pataisytas iš 0,2 į 0,15.

2. Aiškinamojo rašto 1.2.1., 1.2.2., 1.2.3. ir 1.2.4. skyriuose pakoreguotas leistinas užstatymo intensyvumo indeksas iš 0,2 į 0,15.

Planavimo organizatorius: Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorius, Vilniaus g. 61, LT-19120 Širvintos, www.sirvintos.lt, tel. (8 382)  51590.

Plano rengėjas: UAB „Projektavimas", Linkmenų g. 5, Vilnius. PV – Tadas Markilevičius, tel. +370 676 37738, el. p. tadas@uabprojektavimas.lt.

Planavimo tikslai:

1. Pakoreguoti esamų žemės sklypų (kad. Nr. 8903/0002:229 ir kad. Nr. 8903/0002:257) statybos reglamentus.

2. Tikslinti ežero pakrantės apsaugos juostos ir esamo servituto plotą.

3. Žemės sklypui (kad. Nr. 8903/0002:257) keisti pagrindinę žemės naudojimo paskirtį iš žemės ūkio į kitos paskirties žemę ir nustatyti vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijos naudojimo būdą.

4. Suplanuoti susisiekimo ir inžinerinę infrastruktūrą.

Susipažinimo su parengtu teritorijų planavimo dokumentu tvarka:

Susipažinti su pakeistais detaliojo plano keitimo sprendiniais galima nuo 2023 m. sausio 5 d. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje (www.tpdris.lt, TPD Nr. K-VT-89-22-161) ir Širvintų rajono savivaldybės interneto svetainėje, skiltyje Administracija> Veikla> Veiklos sritys> Architektūra ir kraštotvarkos planavimas> Informacija apie teritorijų planavimą: https://sirvintos.lt/lt/architektura-ir-krastotvarkos-planavimas/informacija-apie-teritoriju-planavima/.

Pagrindinis brėžinys.

Aiškinamasis raštas.


Kuriame Lietuvos ateitį - reklaminis skydelisVALSTYBINĖ TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJA prie Aplinkos ministerijos.
Cituojant būtina nurodyti šaltinį.

Valstybės biudžetinė įstaiga. A. Vienuolio g. 8, LT-01104 Vilnius
el. paštas info@vtpsi.lt, Juridinio asmens kodas 288600210

Konsultacijos telefonu +370 5 207 3333