Kretingos raj. sav. TPD

« Grįžti atgal

Kretingos raj. - Savivaldybės lygmens bendrieji planai

 

INFORMUOJAME, APIE PARENGTUS IR PAGAL DERINANČIŲ INSTITUCIJŲ PASTABAS PATIKSLINTUS  „KRETINGOS RAJONO TERITORIJOS IR JOS DALIES – KRETINGOS MIESTO BENDROJO PLANO KEITIMO SPRENDINIŲ KOREGAVIMAS (TPD Nr. Nr. K-RJ-56-22-337)"  SPRENDINIUS

 

 

Informuojame apie atliktą Kretingos rajono teritorijos ir jos dalies – Kretingos miesto bendrojo plano keitimo sprendinių koregavimo (toliau – Bendrasis planas) sprendinių derinimo procedūrą.

Bendrojo plano sprendiniai suderinti Teritorijų planavimo komisijoje. Su suderintu Bendrojo plano dokumentu, taip pat Bendrojo plano sprendinių patikslinimais, kurie buvo atlikti pagal gautas derinančių institucijų pastabas, galima susipažinti Lietuvos Respublikos teritorijų planavo dokumentų rengimo informacinėje sistemoje (toliau – TPDRIS sistema) – internetinės svetainės adresas www.tpdris.lt (teritorijų planavimo dokumento numeris (TPD Nr.) K- RJ-56-22-337).

Susipažinti su gautomis derinančių institucijų pastabomis ir atliktais Bendrojo plano patikslinimais taip pat galima žemiau pateikiamoje suvestinėje derinančių institucijų pastabų ir atliktų bendrojo plano patikslinimų lentelėje (žr. skelbimo 1 lentelę).

 

 

Planavimo organizatorius: Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktorius, adresas: Savanorių g. 29A, LT-97111 Kretinga, tel. (8 445) 53141, (8 445) 51031, (8 445) 54503, el. paštas: savivaldybe@kretinga.lt, interneto svetainė: www.kretinga.lt

Plano rengėjas: UAB „Elberta" (Partizanų g. 56-60, 49432 Kaunas, tel. (8 670) 78 002, el. p.  uabelberta@gmail.com).

Projekto vadovas – Evaldas Ramanauskas, tel. (8 682) 12 549, el. p. evaldas.ramanauskas@ktu.lt

Planavimo pagrindas: Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. balandžio 14 d. įsakymas Nr. A1-417 „Dėl Kretingos rajono teritorijos ir jos dalies – Kretingos miesto bendrojo plano keitimo sprendinių koregavimo suplanuotos teritorijos dalyje ir planavimo darbų programos tvirtinimo"

Planavimo darbų programa: patvirtinta Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. A1-417 „Dėl Kretingos rajono teritorijos ir jos dalies – Kretingos miesto bendrojo plano keitimo sprendinių koregavimo suplanuotos teritorijos dalyje ir planavimo darbų programos tvirtinimo", susipažinti su visa planavimo darbų programa galima teritorijų planavo dokumentų informacinėje sistemoje (www.tpdris.lt)

Planuojama teritorija: šiaurinė Kretingos rajono dalis

Teritorijų planavimo dokumento rūšis: kompleksinis teritorijų planavimo dokumentas.

Teritorijų planavimo lygmuo: savivaldybės lygmuo.

Bendrojo plano rengimo, svarstymo, derinimo ir tvirtinimo tvarka: bendroji.

Planavimo tikslai, uždaviniai:

1. Pakoreguoti Kretingos rajono teritorijos ir jos dalies – Kretingos miesto bendrojo plano keitimo (toliau – Bendrasis planas) sprendinius, nekeičiant Bendrojo plano rengimo tikslų ir uždavinių, nekeičiant galiojančių Bendrojo plano sprendinių esmės.

2. Nustatyti teritorijas saulės šviesos energijos elektrinėms vystyti esamose vėjo elektrinių parko teritorijose šiaurinėje rajono dalyje.

3. Naujai numatyti zonas saulės šviesos energijos elektrinių vystymui šiaurinėje rajono dalyje.

4. Numatyti atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumų plėtrą šiaurinėje rajono dalyje siekiant užtikrinti saugų ir patikimą gaunamos elektros tiekimą neviršijant leidžiamo neigiamo poveikio aplinkai, užtikrinti gamtos išteklių racionalų naudojimą, kraštovaizdžio tvarkymą, ekologinę pusiausvyrą, gamtinio karkaso formavimą, gamtos ir kultūros paveldo objektų išsaugojimą.

 

Teritorijų planavimo dokumento keitimo terminai: 2022 m. III ketv. – 2023 m. III ketv.

 

Planas rengiamas Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje www.tpdris.lt

Teritorijų planavimo dokumento  Nr. K-RJ-56-22-337.

 

 

 

Kretingos rajono teritorijos ir jos dalies – Kretingos miesto bendrojo plano keitimo sprendinių koregavimo  (TPD NR. K-RJ-56-22-337) sprendinių versijų teritorijų planavimo dokumentų rengimo informacinėje sistemoje (TPDRIS) įkėlimo apibendrinimas

 

1 lentelė. Kretingos rajono teritorijos ir jos dalies – Kretingos miesto bendrojo plano keitimo sprendinių koregavimo  sprendinių derinimo metu gautų pastabų ir atliktų patikslinimų apibūdinimas (paaiškinimai susieti su atitinkamomis sprendinių versijomis)

Dok. Nr. / Versijos Nr.

Gautos institucijų pastabos, nurodymai

Plano rengėjo atlikti veiksmai bendrojo plano derinimo metu

1

2

3

Dok. Nr. REG249665

Dok. pateiktas 2022-11-11

 

Pateikti viešinimui parengti bendrojo plano sprendiniai.

Dok. Nr. REG258674

Versija Nr. 1

Dok. pateiktas 2023-01-11

 

Pateikti derinimui po viešo susirinkimo bendrojo plano sprendiniai pataisyti pagal priimtus visuomenės pasiūlymus

 

 

Versija Nr. 2

Dok. pateiktas 2023-02-03

Gautos LITGRID pastabos (2023-01-30):

1.                 Neįvertinti LITGRID AB 2022-04-26 išduotų teritorijų planavimo sąlygų Nr. Nr. REG221140 8 punkto (1 ir 2 papunkčio)

nustatyti reikalavimai, brėžinyje nėra įvertinta „Harmony Link jungtis ir 330 kV skirstykla „Darbėnai" .

2.                 Neįvertinti LITGRID AB 2022-04-26 išduotų teritorijų planavimo sąlygų Nr. Nr. REG221140 8 punkto (4 papunkčio)

nustatyti reikalavimai. Aiškinamojo rašto 4.2.Elektros energijos tiekimas dalyje papildomai įrašyti: „Elektros perdavimo

tinklo patikimumo užtikrinimui elektros perdavimo sistemos operatorius LITGRID AB gali vykdyti esamo elektros perdavimo

tinklo (elektros perdavimo linijų) bei esamų transformatorių pastočių rekonstravimo darbus bei esant poreikiui vykdyti

naujų elektros perdavimo linijų statybas. Vykdant esamų transformatorių pastočių rekonstravimo darbus kitos paskirties,

susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų aptarnavimo objektų teritorijose skirtose transformatorių pastočių ir skirstyklų

statybai galimas maksimalus užstatymo aukštis yra 55 metrai".

3.                 Aiškinamojo rašto 4.4.Reikalavimai saulės elektrinių išdėstymui elektros linijų apsaugos zonose dalyje papildomai

įrašyti: „Rengiant projektą, projektavimo stadijoje būtina vadovautis Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2010 m.

kovo 29 d. įsakymu Nr. 1-93 patvirtintomis Elektros tinklų apsaugos taisyklėmis, Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės

naudojimo sąlygų įstatymu, patvirtintu 2019 m. birželio 6 d. Nr. XIII-2166,  Elektros įrenginių įrengimo bendrosiomis

taisyklėmis, kurios patvirtintos 2011-12-20 įsakymu Nr.1-309 ir Elektros linijų ir instaliacijos įrengimo taisyklėmis,

patvirtintomis 2011-12-20 įsakymu Nr. 1-309."

 

 

Gautos Nacionalinio visuomenės sveikatos centro pastabos (2023-02-02):

Pateiktas prašymas suderinti sprendinių aiškinamąjį raštą su suderintu strateginio pasekmių aplinkai vertinimo dokumentu.

 

 

Gautos Aplinkos apsaugos agentūros pastabos (2023-02-02):

  1. Prašome patikslinti, kas yra Aiškinamojo rašto 2.1 lentelėje nurodomas saulės elektrinių teritorijų tankis zonoje ir ar toks tankumas nepažeis Gamtinio karkaso nuostatų[1] reikalavimų.
  2. Prašome patikslinti Aiškinamojo rašto 3.3.1.1. lentelėje aprašomas nuostatas, kad „turi būti išlaikomas 50 metrų atstumas iki paviršinių vandens telkinių pakrantės apsaugos juostos išorinės ribos". Atkreipiame dėmesį, kad kai taikomos Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 99 straipsnio nuostatos, statybinė zona (jei ji numatoma) turi būti numatoma 50 metrų atstumu iki paviršinių vandens telkinių pakrantės apsaugos juostos išorinės ribos.
  3. Atsižvelgiant į pasikeitusį teisinį reglamentavimą Aiškinamojo rašto 19 psl.  siūlome vietoj poveikio aplinkai vertinimo nurodyti Aplinkosauginius reikalavimus planuojant, statant ir eksploatuojant saulės šviesos energijos elektrines[2].

 

 

 

Bendrajame plane atlikti šie patikslinimai:

Pagal AB „Ligrid" pastabas:

  1. Grafinėje dalyje pažymėta Darbėnų transformatorių pastotė, „Harmony Link" jungtis
  2. Aiškinamojo rašto 4.2 skyriuje papildytas tekstas:

„Elektros perdavimo tinklo patikimumo užtikrinimui elektros perdavimo sistemos operatorius LITGRID AB gali vykdyti esamo elektros perdavimo tinklo (elektros perdavimo linijų) bei esamų transformatorių pastočių rekonstravimo darbus bei esant poreikiui vykdyti naujų elektros perdavimo linijų statybas. Vykdant esamų transformatorių pastočių rekonstravimo darbus kitos paskirties, susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų aptarnavimo objektų teritorijose skirtose transformatorių pastočių ir skirstyklų statybai galimas maksimalus užstatymo aukštis yra 55 metrai."

  1. Aiškinamojo rašto 4.4 skyriuje papildytas tekstas:

„Rengiant elektros tiekimo infrastruktūros vystymo projektus, projektavimo stadijoje būtina vadovautis Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2010 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 1-93 patvirtintomis Elektros tinklų apsaugos taisyklėmis, Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymu, patvirtintu 2019 m. birželio 6 d. Nr. XIII-2166,  Elektros įrenginių įrengimo bendrosiomis taisyklėmis, kurios patvirtintos 2011-12-20 įsakymu Nr.1-309 ir Elektros linijų ir instaliacijos įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis 2011-12-20 įsakymu Nr. 1-309"

 

Pagal Nacionalinio visuomenės sveikatos centro pastabas atitaisytas tekstas 3.4 skyriuje pagal suderintą strateginio pasekmių aplinkai vertinimo dokumentą:

„Siekiant sumažinti neigiamą vizualinį, tame tarpe ir psichologinį poveikį gyvenamajai aplinkai, bendrajame plane nustatoma, kad saulės elektrinės, kurių galia daugiau nei 1 MW, neurbanizuojamose teritorijose negali būti išdėstomos arčiau kaip 300 m iki gyvenamųjų pastatų (tame tarpe namų valdų, kuriose išduoti statybos leidimai gyvenamiesiems pastatams statyti). Arčiau jos gali būti išdėstomos, jei gaunamas gyventojų sutikimas."

 

Pagal Aplinkos apsaugos agentūros pastabas:

  1. Patikslintos pastabos prie 2.1 lentelės:

* Pastabos:

  • Saulės elektrinių tankis skaičiuojamas vertinant  saulės elektrinės užimamos teritorijos  bendro ploto(įsakitant saulės elektrinių moduliais uždengtas ir neuždengtas žemės ploto dalis) santykį su bendrajame plane pažymėtos saulės elektrinės zonos plotu. Skaičiuojant saulės elektrinių teritorijų tankį, neįtraukiamos sodybų ir kitų pastatų, miško žemės, vandens telkinių teritorijos
  • saulės elektrinių tankis gamtinio karkaso teritorijose turi būti tikslinamas užtikrinant Gamtinio karkaso nuostatų reikalavimus."

 

  1. Papildytas tekstas 3.3.1 skyriuje:

„Išdėstant saulės elektrines, turi būti vadovaujamasi Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 99 straipsnio nuostatomis dėl paviršinių vandens telkinių apsaugos zonose taikomų specialiųjų žemės naudojimo sąlygų."

 

  1. Aiškinamojo rašto 3 skyriaus pradinėje dalyje papildytas tekstas:

„Visais atvejais, saulės elektrinės turi būti vystomos laikantis Aplinkosauginių reikalavimų planuojant, statant ir eksploatuojant saulės šviesos energijos elektrines (patvirtinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022-11-14 įsakymu Nr. D1-358 „Dėl Aplinkosauginių reikalavimų planuojant, statant ir eksploatuojant saulės šviesos energijos elektrines patvirtinimo")."

 

 

Versija Nr. 3

Dok. pateiktas 2023-02-06

Gautos Valstybinės miškų tarnybos pastabos:

Pateiktos pastabos dėl miško žemės keitimo į kitus naudmenis reikalavimų nustatymo.

Bendrajame plane atlikti šie patikslinimai:

 

 Pagal VĮ Valstybinės miškų tarnybos pastabas patikslinta tekstinė dalis:

 

  1. Aiškinamasis raštas papildytas poskyriumi „3.3.5. Miško žemė":

 

„Į bendrajame plane nustatytas saulės elektrinių, taip pat saulės ir vėjo elektrinių zonas patenka atskiros miško žemės dalys. Šių miško žemės teritorijų paversti kitomis naudmenomis nėra numatoma. Vystant saulės elektrinių, saulės ir vėjo elektrinių teritorijas, būtina vadovautis naujausia miškų kadastro informacija. Miško žemė gali būti paverčiama kitomis naudmenomis, jei miško žemės pavertimas kitomis naudmenomis atitinka Miškų įstatymo 11 str. nurodytus reikalavimus.

Remiantis LR Miškų įstatymo 11 str., miško žemės pavertimas kitomis naudmenomis galimas tik įstatyme numatytais išimtiniais atvejais:

1) valstybei svarbiems projektams įgyvendinti;

2) inžinerinės infrastruktūros teritorijoms, apimančioms komunikacinius koridorius, inžinerinius tinklus, susisiekimo komunikacijas ir aptarnavimo objektus, formuoti;

3) visuomeninės paskirties, bendrojo naudojimo ir atskirųjų želdynų teritorijoms formuoti;

4) naudingųjų iškasenų eksploatavimo teritorijoms formuoti ir naudoti, kai nėra galimybės šių iškasenų eksploatuoti ne miško žemėje savivaldybės teritorijoje arba kai baigiamas eksploatuoti pradėtas naudoti telkinys ar jo dalis, dėl kurių yra išduotas leidimas naudoti naudingąsias iškasenas;

5) teritorijose, skirtose valstybės sienos apsaugos tikslams ir krašto apsaugos tikslams.

Miško žemės pavertimas kitomis naudmenomis gali būti sprendžiamas detalizuojant bendrojo plano sprendinius žemesnio lygmens teritorijų planavimo dokumentais, vadovaujantis LR Miškų įstatymu, o taip pat Miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis ir kompensavimo už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. rugsėjo 28 d. nutarimu Nr. 1131."

Versija Nr. 4

Dok. pateiktas 2023-02-08

Gautos Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos pastabos (2023-02-07):

Grafiniuose sprendiniuose nėra aiškiai parodyta kiek koreguojama,motyvuotai nepagrįsta kaip tai įtakos ar ne kultūros

paveldo vertybes.

 

Bendrajame plane atlikti šie patikslinimai:

Pagal Kultūros paveldo departamentos pastabas papildytas bendrojo plano koregavimo paaiškinimas grafinės dalies S-1 brėžinyje:

  1. Brėžinyje S-1 pateiktos šios pastabos:

 

„PASTABOS:

  1. Bendrasis planas koreguojamas įvertinant šiuos bendrojo plano koregavimo uždavinius:
  • Pakoreguoti Kretingos rajono teritorijos ir jos dalies – Kretingos miesto bendrojo plano keitimo (toliau – Bendrasis planas) sprendinius, nekeičiant Bendrojo plano rengimo tikslų ir uždavinių, nekeičiant galiojančių Bendrojo plano sprendinių esmės.
  • Nustatyti teritorijas saulės šviesos energijos elektrinėms vystyti esamose vėjo elektrinių parko teritorijose šiaurinėje rajono dalyje.
  • Naujai numatyti zonas saulės šviesos energijos elektrinių vystymui šiaurinėje rajono dalyje.
  • Numatyti atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumų plėtrą šiaurinėje rajono dalyje siekiant užtikrinti saugų ir patikimą gaunamos elektros tiekimą neviršijant leidžiamo neigiamo poveikio aplinkai, užtikrinti gamtos išteklių racionalų naudojimą, kraštovaizdžio tvarkymą, ekologinę pusiausvyrą, gamtinio karkaso formavimą, gamtos ir kultūros paveldo objektų išsaugojimą.
  1. Bendrojo plano koregavimo sprendiniais nustatomos zonos, kuriose gali būti išdėstomos saulės elektrinės. Naujos vėjo elektrinių zonos nėra nustatomos, yra tik įvertinamos esamos ir anksčiau numatytos vėjo elektrinių zonos.
  2. Saulės elektrinių zonos išdėstomos įvertinant gamtos išteklių racionalų naudojimą, kraštovaizdžio tvarkymą, ekologinę pusiausvyrą, gamtinio karkaso formavimą, gamtos ir kultūros paveldo objektų išsaugojimą.
  3. Saulės elektrinių zonos nėra išdėstomos kultūros paveldo objektų teritorijose ir jų apsaugos zonose."

 

 

Planavimo organizatorius

 



[1] Patvirtinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. D1-96 „Dėl gamtinio karkaso nuostatų patvirtinimo".

[2] Patvirtinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022-11-14 įsakymu Nr. D1-358 „Dėl Aplinkosauginių reikalavimų planuojant, statant ir eksploatuojant saulės šviesos energijos elektrines patvirtinimo".


Kuriame Lietuvos ateitį - reklaminis skydelisVALSTYBINĖ TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJA prie Aplinkos ministerijos.
Cituojant būtina nurodyti šaltinį.

Valstybės biudžetinė įstaiga. A. Vienuolio g. 8, LT-01104 Vilnius
el. paštas info@vtpsi.lt, Juridinio asmens kodas 288600210

Konsultacijos telefonu +370 5 207 3333